Bank Spółdzielczy w Chojnicach

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy

 

Bank Spółdzielczy w Chojnicach od dnia 03.02.2022 r. umożliwił składanie wniosków o świadczenie Rodzinny Kapitał Opiekuńczy poprzez bankowość internetową.
Rodzinny Kapitał Opiekuńczy – świadczenie, które przysługuje na każde drugie i kolejne dziecko w rodzinie w wieku od ukończenia 12. do 35. miesiąca życia w maksymalnej wysokości 12 tys. zł na dziecko.

Rodzice mogą zdecydować, czy będą otrzymywać świadczenie przez rok po 1 tys. zł miesięcznie, czy przez dwa lata po 500 zł miesięcznie i na co  je przeznaczą np. na opłacenie żłobka, wynagrodzenie dla opiekunki lub wydatki na samodzielną opiekę nad dzieckiem.

Prawo do RKO przysługuje także rodzicom, którzy już w dniu wejścia przepisów mają drugie i kolejne dziecko w wieku od ukończenia 12. do 35. miesiąca życia.

Prawo do otrzymania świadczenia nie jest uzależnione od dochodów rodziny.

W celu otrzymania świadczenia wnioski można składać od 1 lutego 2022 r. wyłącznie drogą elektroniczną czyli przez Internet za pośrednictwem portalu Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl, przez portal PUE ZUS lub przez bankowość elektroniczną.

Więcej informacji na: www.gov.pl

 

Jak złożyć wniosek poprzez bankowość internetową w naszym banku:

1. Zaloguj się na swoje konto z przeglądarki w trybie pełnym lub mobilnym (nie ma takiej możliwości z aplikacji mobilnej).

2. Po zalogowaniu się kliknij w ikonę „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”, która znajduje się na pasku menu po lewej stronie.

3. Upewnij się, że wszystkie Twoje dane są prawidłowe. W szczególności sprawdź pola wymagane, gdyż nie będzie można ich zmodyfikować w trakcie składania wniosku. Jeśli są niewłaściwe, przed złożeniem wniosku skontaktuj się z bankiem w celu ich aktualizacji.

4. Po kliknięciu na ikonę i wybraniu rachunku do wypłaty świadczenia, zaakceptuj oświadczenie, że jesteś uprawniony(a) do składania wniosku o świadczenie Rodzinny Kapitał Opiekuńczy. Kliknij "Dalej" i zatwierdź za pomocą SMS lub w aplikacji mobilnej.

5. Pojawi się informacja "Strona obsługi wniosków powinna otworzyć się automatycznie. Jeżeli wystąpił problem, kliknij TUTAJ" - to kliknij. Możesz rozpocząć wypełnianie wniosku, a następnie go wysłać. (Zanim zaczniesz, zbierz niezbędne informacje i dokumenty. Wypełnianie wniosku powinno Ci zająć od 10 do 30 minut).

6. Wniosek przekażemy do rządowego systemu emp@tia. Otrzymasz również potwierdzenie odbioru.

7. Wniosek zostanie rozpatrzony przez właściwy organ, więc czekaj na decyzję o przyznaniu świadczenia.

8. Środki otrzymasz bezpośrednio na konto.

Powinieneś wiedzieć, że w procesie składania wniosków:

  • Bank nie przyjmuje wniosków.
  • Bank nie weryfikuje danych wprowadzanych do wniosku.
  • Bank nie decyduje o przyznaniu świadczenia.
  • Bank nie odpowiada za sprawność systemu EMPATIA obsługującego wnioski.

    Bank:

  • Umożliwia klientowi banku złożenie wniosku poprzez bankowość elektroniczną
  • Odpowiada za potwierdzenie tożsamości osoby składającej wniosek.