Co to jest BLIK?
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej Nasz Bank.
Kto może korzystać z BLIKA?
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami konta osobistego lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku, posiadaczami konta dla jednoosobowej działalności gospodarczej lub konta dla działalności rolniczej w Banku Spółdzielczym w Chojnicach
- posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną Nasz Bank
Dzięki usłudze BLIK możesz:
- szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji Nasz Bank wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej
- dokonać przelewu na telefon
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
Bank udostępnia limity domyślne dla poszczególnych rachunków, które możesz w każdej chwili możesz zmienić do wysokość limitów maksymalnych logując się do Bankowości Internetowej.
W poniższej tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK:
Lp | Rodzaj transakcji | Limit dla Konta NASTOLATEK i PRP 13+ | Limit domyślny dla pozostałych Kont | Limit maksymalny dla pozostałych Kont |
1 | Wypłata gotówki | 500 PLN | 1.000 PLN | 3.000 PLN |
2 | Płatność w sklepach | 500 PLN | 1.000 PLN | 3.000 PLN |
3 | Zakupy online | 500 PLN | 1.000 PLN | 3.000 PLN |
4 | Przelew na telefon P2P | 500 PLN | 1.000 PLN (max.kwota pojedynczej transakcji 500 PLN) | 1.000 PLN (max.kwota pojedynczej transakcji 500 PLN) |
Jak aktywować BLIKA?
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej Nasz Bank
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację Nasz Bank
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją Nasz Bank i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja Nasz Bank. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem Bankowości Internetowej.
BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.